Ads

Nov 4, 2009

Isu "Bilik Sempit" di 4th.


Kolej Kediaman Bestari(4th) mengalami masalah yang dikatakan serius apabila dikatakan mereka perlu 'bersempit' dengan pengongsian bilik di blok lain atas sebab proses penambahbaikan(renovation) di kolej tersebut.

Penghuni kolej itu terpaksa duduk 5-7 orang di dalam satu bilik yang agak 'kecil' dan ini boleh menimbulkan ketidakselesaan kepada penghuni. Dialog bersama pengetua kolej 4,Prof Madya Dr Ahmad Salihin Baba telah berlansung berkenaan perkara ini selain isu makanan.

Aduan telah dibuat kepada pihak MPMUM dan juga JIK JTK kolej kediaman tersebut berkenaan perkara ini. Pihak MPMUM masih lagi belum memberi sebarang tindak balas terhadap perkara ini. JIK JTK pula telah membawa perkara ini kepada SPKUM tetapi perkara ini masih di dalam perbincangan mereka.

Penambahbaikan itu akan bermula pada 20 November dan dijangka siap pada 20 Januari akan datang. Kami Pro-Students berharap penghuni kolej 4 akan bersabar kerana penambahbaikan ini adalah untuk kebaikan penghuni itu sendiri. Jika dikira-kira balik,kita hanya 'bersempit' untuk beberapa minggu sahaja ditolak dengan cuti semester yang akan tiba selepas peperiksaan. Sesungguhnya sabar itu separuh daripada iman dan segala perkara yang berlaku ada hikmah disebaliknya.

Diharap juga renovation itu tidak tertangguh dan berjalan dengan lancarnya supaya masa 'bersempit' dapat dikurangkan. Dan diharap juga isu ini tidak menjadi 'mainan' untuk mana-mana pihak.

Tidak semua perkara dapat diselesaikan dengan sekelip mata.Kita bukan Tuhan.Kita hanya manusia.Mahasiswa boleh berfikir kan?

p/s **Kalau tak buat penambahbaikan,kata kolej tak amik berat pulak.
**suruh la kolej kurangkan yuran penginapan sem depan.hehe..
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl