Ads

May 19, 2010

Kem Pembantu Mahasiswa Fasa HEP UM


16 Mei - Bahagian Hal Ehwal Pelajar Universiti Malaya telah menganjurkan Kem Pembantu Mahasiswa Fasa II untuk semua pembantu mahasiswa kolej kediaman termasuklah kolej nilam puri serta sentral. Kursus ini diadakan sekitar fakulti sains dan Ulu Yam melibatkan hampir 400 orang peserta.

Kem ini yang menjadi acara tahunan bermatlamatkan untuk melatih bakal-bakal pembimbing mahasiswa yang baru agar dilengkapi dengan semangat berpasukan, bersedia dengan segala rintangan serta mewujudkan kerjasama di antara satu sama lain.



Terdapat juga unsur-unsur sabotaj pada malam kedua (15 Mei) di Dewan Kuliah 4 Fakulti Sains apabila dewan tersebut 'diputuskan' bekalan elektrik. Apabila pihak teknikal fakulti tersebut ditanya mengenai perkara itu, ia disebabkan soket pada suis bekalan telah dicabut dan ghaib. Ini secara lansung memberi masalah dan menyusahkan para Pembantu Mahasiswa yang sedang menjalani kursus termasuk PM daripada nilam puri.

Dijangkakan dua lagi siri yang dianjurkan oleh pihak HEPA dan kolej masing-masing sebelum berlangsung Minggu Haluansiswa 2010/2011 pada 4 Julai hingga 11 Julai.
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl