Ads

Sep 29, 2009

RM 30,000 untuk setiap kolej.


UM-TODAY sebelum ini telah mengutarakan bahawa kolej kediaman ke-11 dan ke-12 telah 'angkut' RM 30,000 untuk kepentingan persendirian.Kata mereka,penyelewengan telah berlaku di kedua-dua kolej ini(mungkin ade kolej lain yang akan 'angkut' RM 30,000 lagi agaknya lepas ni).

Di kolej kediaman ke-11,katanya,berlaku penyelewengan wang zakat RM 30,000 dan akhirnya penyelia penasihat dan TNC juga disalahkan. Apakah semua ini? Ada pihak yang percaya bulat-bulat perkara ini dan ada juga yang berfikir kembali apa yang diperkatakan.

Kolej ke-11 telah mengadakan projek berbuka puasa bersama anak yatim pada bulan puasa yang lalu. Ahli Jawatankuasa projek tersebut berusaha mencari DANA dan TAJAAN untuk MEMBIAYAI projek itu.Jadi akhirnya mereka dapat beberapa tajaan yang sanggup dihulurkan oleh badan-badan ini. Dan suatu ketika,dikatakan duit itu disonglap oleh pentadbiran kolej kerana duit itu katanya adalah untuk diagihkan kepada anak yatim. SEDANGKAN duit/dana yang dihulurkan itu adalah UNTUK MENJAYAKAN PROJEK TERSEBUT dan BUKAN untuk diagihkan kepada anak yatim yang hadir. Berani kami perkatakan di sini kerana terdapat bukti hitam putih daripada kolej ke-11.(Sekurang-kurangnya,kami ada bukti,bukan seperti um-today yang hanya taw taip sahaja). Mana datangnya RM30,000 itu? Setelah menemuramah ahli jawatankuasa projek tersebut,perbelanjaan pon tak sampai RM 15,000. dan mereka kata ada badan/datuk yang sanggup menghulurkan dana sebanyak itu. Di sini secara logiknya,baik pulak datuk/badan itu nak bagi rm 30,000 kepada kolej ke-11 untuk jalankan projek? Baik datuk/badan itu yang buat projek untuk anak yatim tu sendiri,takpon baik datuk tu sendiri je yang agihkan duit kepada anak yatim,ye dak? Cuba kawan-kawan fikir.

Kolej ke-12 pula dikatakan telah songlap RM 30,000(lagi?).Ini pula pasal majalah kolej.UM-TODAY kata perbelanjaan rm30,000 untuk majalah sangat meragukan. Siapa kat sini tak penah pegy kolej ke-12?besar kan? Kolej kediaman ke-12 'menyimpan' penghuni seramai lebih kurang 3000 orang. Satu majalah yang berkulit tebal,kualitinya standard,dan memuaskan hati yang mempunyai 100helai mukasurat itu je da 'makan' RM 15 untuk seorang(ni paling murah kami dgr). Jika didarabkan dgn jumlah penghuni sahaja sudah mencecah lebih RM 30,000. Bukankah kita ni mahasiswa yang pandai mengira dari kanak-kanak darjah satu? Pas tu mereka kata penyelia penasihat hanya tersenyum sahaja bila disoal mengenai hal ini. Mana dia tak senyum,,,da soalan bodoh.Kang dia kata soalan bodoh,marah pulak orang yang soal tuh kang. Tu maknanya dia suruh fikir sendiri.

Seperti yang kebanyakan mahasiswa UM tahu,UM-TODAY.com adalah 'geng' untuk PRO-M. Siapa yang tidak tahu tu,ini laa hakikatnya.Tgk laa kat BLOG mereka,ada sahaja link UM-today bersepah-sepah.





Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl