Ads

Dec 17, 2009

MPMUM bersama Ahli Parlimen PAS fitnah NC



Naib Canselor Universiti Malaya ,Prof Datuk Dr Gauth Jasmon dituduh oleh ahli parlimen PAS kerana mengamalkan kronisme apabila dua staff universiti, Dr. David Ngo Check Leng dan Dr. David Asirvatham dilantik secara 'haram' di Universiti Malaya ini. Kedua-dua mereka diambil masuk daripada Universiti MultiMedia (MMU),rakan sekerja NC dahulu.

Katanya,perlantikan itu tidak melalui prosedur Universiti dan diambil secara 'haram' seperti membawa masuk pendatang asing untuk menjadi dekan FSKTM dan Pengarah PTM di Universiti Malaya. Tambahnya lagi,Dr.David Ngo Check Leng yang dianugerahkan jawatan Professor tidak memenuhi syarat minima seperti kredit Bahasa Melayu dalam SPM dan tidak boleh bertutur Bahasa Melayu.

NC juga turut menjelaskan bahawa perlantikan mereka adalah mengikut prosedur.Beliau berkata, pelantikan profesor dan dekan Fakulti Sains Komputer dan Teknologi Maklumat (FSKTM) Dr David Ngo Chek Leng dan Pengarah Pusat Teknologi Maklumat (PTM) Dr David Asirvatham dilakukan mengikut prosedur. Ngo telah ditemuduga oleh jawatankuasa pemilihan professor dan diluluskan oleh Lembaga Universiti.

“Beliau pernah berkerja dengan saya di Universiti Multimedia (MMU) dan pernah menjadi dekan fakulti teknologi maklumat selama 6 tahun. Dari segi kelayakan, beliau memang cemerlang,” katanya.

“Kalau ada MP menyatakan tidak ada temuduga, itu semua tidak betul,” katanya dalam sidang media diadakan oleh Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Dr Hou Kok Chung mengenai Persatuan Mahasiswa Bahasa Cina UM juarai pertandingan debat Mandarin antarabangsa di sini hari ini.


NC meluahkan rasa kecewa terhadap ahli Parlimen PAS dan MPMUM kerana ragu-ragu terhadapnya,malah cuba ingin menjatuhkan beliau. Mahasiswa perlu percaya kepada NC yang telah banyak berjasa menaikkan nama Universiti malah menaikkan 'ranking' Universiti ke kedudukan 180 dunia. Adakah mahasiswa lupa?




Lihatlah bertapa jahilnya MPMUM menyokong ahli Parlimen PAS itu yang cuba mengaibkan NC kita,tetapi tidak pula menyokong dan percaya kepada NC mereka sendiri hanya kerana pengaruh daripada PAS. Ini secara tidak lansung menunjukkan MPMUM Pro-M tidak menyokong visi dan misi UM yang turut dibawa oleh NC untuk mahasiswa.

MPMUM yang berkenaan yang kuat menyokong ahli parlimen PAS ialah MOHD RIDZUAN BIN MOHAMMAD dan MOHD AIZAT BIN MOHD SALEH(BANTAH). Sokongan mereka menunjukkan mereka melibatkan diri dengan politik luar apabila menyokong dakwaan ahli Parlimen PAS yang tidak begitu fasih dengan Universiti Malaya. Mereka hanya ingin mendapatkan sokongan daripada PAS untuk turut membantah e-undi yang akan dilaksanakan pada pilihanraya kampus akan datang. Jadi mereka pon 'attack' NC kita dengan cara ini kerana NC turut bersetuju dengan e-undi.

Kita sebagai mahasiswa Universiti Malaya perlu memberi kepercayaan penuh terhadap NC yang telah menaikkan nama Universiti,bukan membelakangkan beliau.
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl