Ads

Dec 30, 2009

Pro-Mahasiswa bikin panas



'Grand-night Pro-Mahasiswa' yang 'ingin' diadakan di Gazebo Kompleks Perdana Siswa malam tadi mengundang kemarahan pihak HEP dan mahasiswa yang ingin menghadiri majlis tersebut.

Program ini bertujuan untuk memperkenalkan agenda baru pro-m untuk Pemilihan Majlis Perwakilan Mahasiswa tidak kesampaian apabila Gazebo KPS digunakan oleh mahasiswa cina untuk latihan tarian naga.

Pro-Mahasiswa terdesak ingin mengadakan Grand-night tersebut,lalu mengambil jalan pintas dengan memecah masuk bilik Sek MPMUM dan menarik wayar keluar untuk mendapatkan bekalan elektrik.

Apabila salah seorang pihak HEP menegur dan bertanya kepada mereka,mereka tidak mengendahkannya malah bersikap kurang ajar apabila salah seorang aktivis pro-Mahasiswa berkata kepada pihak HEP tersebut tidak ada kene mengena dengan perkara yang dilakukan.

Pro-Mahasiswa dikatakan tidak meminta kebenaran untuk penggunaan Gazebo dan kebenaran untuk mengadakan program tersebut. Sekali lagi mahasiswa di kalangan mereka menunjukkan mereka bukan dari kalangan mahasiswa intelektual.

Apabila pihak keselamatan tiba di tempat kejadian,mereka pon bersurai dan menghala ke tempat lain seperti takut ditahan oleh keselamatan. Pepatah ada menyebut "berani kerana benar,takut kerana salah".

Pihak Keselamatan akan mengetatkan lagi kawalan di sekitar UM termasuk KPS dan DTC supaya tidak berlaku perkara yang tidak diingini.

Sebahagian mahasiswa yang hadir merasa kesal dengan tindakan Pro-Mahasiswa yang tidak professional apabila program tersebut 'punah' dan tidak menjadi seperti tidak dirancang dengan baik. Mereka menggadaikan masa mahasiswa yang ingin melihat agenda pro-Mahasiswa yang ingin dibentangkan malam tadi. Ada juga yang seronok,macam buat kecoh di KPS,mungkin kerana sudah terbiasa dengan sikap itu.
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl