Ads

Aug 24, 2010

'Isu Wanita'. Di mana Exco HEWI MPMUM?


25 Ogos - MPMUM sebelum ini banyak memperjuangkan isu wanita atau mahasiswi di kampus mahupun di luar kampus. Tetapi hanya Majlis Tertinggi MPMUM sahaja yang menjalankan tanggungjawab ini secara agresif.

Persoalannya, dimanakan Exco Hal Ehwal Wanita MPMUM, Siti Fairus Abd Rahman? Beliau yang sepatutnya bertanggungjawab tentang hal-hal wanita/siswi tidak pernah menunjukkan muka untuk memperjuangkannya.

Beliau juga wakil pelajar daripada Fakulti Sastera dan Sains Sosial, dikatakan tidak lagi mahu terlibat dengan MPMUM setelah berlakunya sedikit salah faham antara MPM sejak sekian lama. Sifat ini dikatakan TIDAK PROFESSIONAL dan beliau tidak sepatutnya memegang Exco tersebut.

Mujur ahli MPMUM yang lain dapat menjalankan tanggungjawab secara professional. HEWI PMIUM juga dilihat begitu agresif memperjuangkan hak-hak wanita dan isu pembuangan bayi yang telah melarat di negara ini.

Sebahagian besar mahasiswi UM memohon supaya tindakan ke atas Siti Fairus Abd Rahman dikenekan atau tukar sahaja kepada yang lebih layak memegangnya. Ada juga memberi cadangan Saudari Siti Nadzirah (Ahli Kabinet MPMUM) lebih layak memegang jawatan tersebut.
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl