Ads

Nov 3, 2010

Galas : Pembangkang gunakan mahasiswa

Emel yang diterima Pro-S :

Pilihanraya kecil yang akan berlansung di Galas esok hari tidak sabar dinanti oleh seluruh rakyat Malaysia terutama fanatik Barisan Nasional (BN) dan PAS. Mahasiswa juga tidak berkecuali dalam pilihanraya kecil ini.

Mahasiswa seluruh IPT mula turun padang semenjak hari penamaan calon di Galas untuk membantu calon parti pembangkang,PAS serta meraih undi masyarakat Galas. Tidak lari juga dan turut bergiat aktif semestinya mahasiswa Universiti Malaya yang popular dengan politik luar.

Yang kelihatan semestinya kumpulan pro-pembangkang atau lebih dikenali sebagai PRO-MAHASISWA. Di sini kita dapat lihat mereka lebih teruja dengan politik luar dan seronok mencabar AUKU. Sedangkan masalah di kampus sendiri tidak dibangkitkan atau diperjuangkan secara agresif seperti ini.



Sudah jelas di sini, mereka yang kononnya berpegang kepada prinsip menegakkan hak dan kebajikan mahasiswa sudah lari,dan mereka lebih fokuskan untuk memenuhi kehendak parti pembangkang PAS. Nampak sangat mereka ini seperti dibayar/disogok untuk bekerja untuk parti pembangkang. Siap kene tahan polis lagi.




Terang-terang mahasiswa ditipu dengan agenda mereka yang hendak menegakkan hak mahasiswa. Mahasiswa di Universiti Malaya sekarang sedang bising berkenaan yuran yang akan dikenakan sewaktu cuti 'study week'. Tetapi mereka lebih sanggup ke Galas untuk pilihanraya. Maklumlah,dibayar siapa tak mahu.

Kita lihat yang terdekat sahaja. Di UM, ahli MPMUM yang dikenakan surat amaran daripada TNC kerana tidak menjalankan amanah dan tanggunjawab majoritinya mahasiswa pro-pembangkang. Ye la, TNC HEP mana bayar MPMUM.

Tambahan tidak lama lagi menjelang peperiksaan akhir semester. Mana prinsip mereka "LEBIH UTAMAKAN PEMBELAJARAN"? Kene tipu lagi mahasiswa nampaknya. Kita lihat pilihanraya kampus akan datang,apa lagi janji pro-pembangkang ini kepada mahasiswa. Janji yang lepas tidak ada satu yang jalan. Apa lagi fitnah yang akan ditabur oleh pro-pembangkang.

Saya sudah serik dan bosan dengan permainan pro-pembangkang ni. Ini hanya sekadar pandangan dan saya yakin media pro-pembangkang seperti um-today dan pro-m sendiri tidak akan publish benda ini.

Mahasiswa lebih bijak menilai.


-Syukri Azizi. Fakulti Sains. Tahun 3.-

Tambahan : link1 , link2, link3
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl