Ads

Nov 10, 2010

Um-Today buat kelakar : Fitnah Pro-S



10 Nov - Um-today telah mendakwa Pro-Student adalah dalang kepada surat fitnah yang dihantar oleh YDP MPMUM,Saudara Khairul Anuar ke Malaysiakini berhubung cadangan Perdana Menteri mengenai pembinaan hab hiburan malam. (klik sini)

Dakwanya,tarikh dan masa 'post' pro-s dikeluarkan adalah sebelum tarikh kenyataan palsu YDP MPMUM dikeluarkan Malaysiakini. Um-Today terus membuat konklusi secara melulu dengan menuduh Pro-S sebagai dalang surat fitnah tersebut. (klik sini)

Ingin dijelaskan di sini, tarikh post yang dikeluarkan pro-s yang ternyata di dalam blog tidak tepat dengan masa kita di Malaysia. Ini kerana TIME-ZONE blog Pro-S di-set-kan kepada (GMT -08:00) Pacific Time. Ini bermakna tarikh post yang dikeluarkan adalah lebih lambat berbanding waktu Malaysia (Lebih kurang 17jam lambat). (**Blogger pasti tahu perkara ini**)

Akhirnya berlaku salah faham oleh orang yang cuba menjatuhkan Pro-S dengan menganggap Pro-S adalah dalang kepada surat fitnah itu. Kesempatan ini diambil untuk turut memburukkan kumpulan PENGGERAK MAHASISWA yang langsung tidak ada kena mengena dengan blog ini.

Pihak Pro-S ingin memohon maaf kepada mahasiswa atas kesilapan "TIME-ZONE set" di dalam blog ini. Kami akan cuba mendalami lagi ilmu 'blogger' untuk memperbaiki kesilapan.

UM-Today kini makin menjadi bahan gelak mahasiswa di seluruh kampus. Tuduhan melulu dan fitnah sudah menjadi kebiasaan bagi admin dan sekutu Um-Today.


**Fakta yang tidak dipaksa untuk percaya**

Post di Malaysiakini : 1 Nov, Jam 10.34am
Post yang dikeluarkan Pro-S : 1 Nov, Jam 2.30pm sejurus selepas admin membaca Malaysiakini.

Kajian boleh diteruskan dengan post terbaru ini. Waktu admin post : 10 Nov,6.10 pm.
Sila lihat masa yang terpapar di blog pula.

***

Mahasiswa lebih bijak menilai
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl