Ads

Nov 1, 2010

PMIUM dan UM-Today Fitnah


1 Nov - Kekecohan tentang artikel PALSU yang dikeluarkan oleh Malaysiakini yang dikatakan ditulis oleh Saudara Khairul Anuar Abu Kasim,YDP MPMUM semakin menjadi-jadi apabila pihak pro-pembangkang turut menyebarkan fitnah ini kepada mahasiswa lain.

Pro-pembangkang mula menggunakan medium sekutunya,Malaysiakini untuk memburukkan nama YDP MPMUM dan juga seluruh mahasiswa UM.

Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya juga terlibat memburukkan nama YDP MPMUM di dalam Um-Today dengan mendesak supaya beliau menarik balik keterangan di dalam Malaysiakini dan memohon maaf. Sedangkan Khairul Anuar telah mengeluarkan kenyataannya melalui Facebook.

Dapat dilihat disini PMIUM bukanlah berpaksikan Islam semata-mata apabila menyebarkan serta memburukkan pemimpin Islam sendiri tanpa usul periksa. Alangkah jahilnya pimpinan PMIUM sekarang.

Um-Today turut membantu untuk menyiarkan berita palsu ini tetapi tidak pula menyiarkan kenyataan Khairul Anuar berhubung perkara ini. Dapat dilihat Um-Today sengaja bersubahat dengan pro-pembangkang menyebarkan berita palsu.

Mahasiswa UM sebelum ini juga telah hilang kepercayaan terhadap media Um-Today dan juga PMIUM. Mereka berdua banyak menjatuhkan nama institusi sendiri dan juga pemimpin Islam. Tidak hairan lah ramai orang berpendapat PMIUM itu sama dengan kaum Khawarij.

Sumber-Um-today dan Malaysiakini.
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl