Ads

Jul 22, 2010

Taklimat 1Malaysia mendapat sambutan hangat


22 Julai - Program Taklimat 1Malaysia yang diadakan di Kompleks Perdanasiswa malam semalam mendapat sambutan hangat daripada mahasiswa baru seluruh Universiti Malaya menyebabkan Auditorium KPS penuh dan ada yang terpaksa bersila di lantai.

Taklimat disampaikan oleh YBhg. Dato' Hj. Shahlan Hj. Ismail,setiausaha politik Perdana Menteri Malaysia. Semua mahasiswa baru dan Pembantu-Pembantu Mahasiswa setiap kolej kediaman diwajibkan menghadiri taklimat penerangan semalam. MPMUM turut hadir memberi sokongan terhadap program tersebut.

Taklimat 1Malaysia tersebut bertujuan untuk memberi pendedahan dan penerangkan tentang konsep 1Malaysia yang dibawa oleh Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak. Tetapi masih ada persepsi negatif daripada sebahagian kecil mahasiswa mengenai program tersebut.



Usah kita hiraukan persersi negatif segelintir pihak ini kerana ia mungkin dipengaruhi oleh politik luar atau parti pembangkang. Pro-Student juga menyangkal kenyataan UMToday apabila mereka mendakwa hanya segelintir mahasiswa sahaja yang hadir program tersebut. Ini melihatkan mereka membuat kenyataan tanpa bukti kukuh.
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl