Ads

Jan 26, 2011

Penyokong GERAK semakin meningkat



26 Jan - Sokongan terhadap Penggerak Mahasiswa semakin meningkat dikalangan mahasiswa berbanding Pro-Mahasiswa UM. Pro-Mahasiswa kini sibuk meraih undi mahasiswa untuk Pilihanraya Kampus tidak lama lagi.

Hal ini terjadi kerana ramai mahasiswa sekarang sudah mempunyai kesedaran dan lebih memahammi tentang perjuangan kedua-dua gerakan mahasiswa di UM.

Kedua-dua GERAK dan Pro-Mahasiswa memperjuangkan perkara utama yang sama iaitu kebajikan mahasiswa tetapi Pro-Mahasiswa dilihat lebih tertumpu untuk menjatuhkan pentadbiran UM dan MPMUM sendiri.

Pro-Mahasiswa sekarang dilihat sangat terdesak meraih undi mahasiswa dengan menganjurkan perhimpunan HARAM, menyebarkan fitnah menggunakan medium UM-Today, menuntut demokrasi Kampus kononnya, dan menceroboh Kolej-kolej kediaman menyebarkan risalah untuk memenangi Pilihanraya Kampus akan datang.

Manakala GERAK pula kelihatan lesu dan tidak agresif. Tetapi gerakan mereka lebih menonjol melalui perjuangan MPMUM yang dipegang oleh YDP Saudara Khairul Anuar Abu Kasim. YDP MPMUM banyak menyelesaikan isu-isu yang berkaitan kebajikan mahasiswa. Lembabnya aktivis-aktivis GERAK menyebabkan mereka sukar mendapatkan sokongan.

Gerakan Pro-Mahasiswa yang agresif dan terlalu bersifat MEMBANGKANG sukar diterima oleh masyarakat kampus masa kini. Lihat sahaja di Akademi Pengajian Islam sendiri, ramai mahasiswa sudah muak sehingga mahu meletakkan calon bebas yang tidak mewakili Pro-Mahasiswa.

Pro-Mahasiswa yang terkenal dengan gerakan 'ISLAM'nya sekarang cuba mencari mangsa Tahun Satu untuk mendapatkan sokongan dan pelapis. Mahasiswa ramai sudah beralih kepada GERAK yang dilihat benar-benar memperjuangkan kebajikan mahasiswa.



Ke-Arah Mahasiswa RASIONAL!!
Mahasiswa lebih bijak MENILAI.
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl