Ads

Jan 11, 2011

PRK dijalankan di Fakulti dan Kolej : SPKUM serah memorandum


11 Jan - SPKUM sebelum ini mencadangkan supaya pengundian Pilihanraya Kampus akan datang ini diadakan di Fakulti dan Kolej-Kolej Kediaman. SPKUM yang diketuai oleh Saudara Asri Zulkifli telah menyerahkan memorandum berkenaan perkara ini kepada Naib Canselor UM petang tadi.

Sebelum ini, Naib Canselor bersetuju pengundian dilakukan di Fakulti sahaja tetapi SPKUM mencadangkan pengundian turut diadakan di Kolej-Kolej Kediaman. Ini dapat meningkatkan peratusan mahasiswa turun mengundi memandangkan peratusan yang kecil di Fakulti pada Pilihanraya lepas.

Kebajikan mahasiswa juga terjaga kerana tidak semua mahasiswa memiliki kenderaan untuk ke Fakulti pada hari pengundian.

Saudara Asri juga sempat menyangkal tuduhan UM-Today dan Pro-Mahasiswa. Sekali lagi beliau menegaskan bahawa beliau tidak membantah pengundian diadakan di Fakulti. Beliau menasihatkan mahasiswa supaya tidak termakan fitnah-fitnah pihak yang cuba menjatuhkan beliau.

Memorandum diserahkan kepada pegawai khas Naib Canselor, En. Mohd Naufal Omar. SPKUM turut membincangkan isu-isu kebajikan mahasiswa seperti pengurangan yuran, keselamatan dan kemudahan mahasiswa.
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl