Ads

Jan 12, 2011

TNC HEP dituduh melulu



12 Jan - SPKUM telah menyerahkan memorandum "MENUNTUT PUSAT PENGUNDIAN DIKEKALKAN DI KOLEJ KEDIAMAN DAN MENYOKONG PENGUNDIAN DI FAKULTI DALAM PILIHAN RAYA KAMPUS UNIVERSITI MALAYA" kepada TNC HEP, Prof Dr Rohana Yusof sebentar tadi.

Saudara Asri turut bertanya tentang Saudara Farid Zulkifli daripada Pro-Mahasiswa yang dikenakan tindakan tatatertib selepas Program Ziarah Mesra Pro-Mahasiswa di Kolej-Kolej Kediaman.

Namun,Prof Dr .Rohana menafikan dakwaan terbabit mengenai pelajar itu akan dikenakan tindakan tatatertib oleh Pihak Pentadbiran dan Prof Dr. Rohana hanya menasihati pelajar berkenaan kerana mereka memasuki Kolej tanpa kebenaran.Beliau kesal dengan tuduhan yang dilemparkan kepada beliau kerana beliau hanya memanggil pelajar berkenaan dan bukannya mahu mengenakan tindakan.

Asri juga sempat bertanya mengenai sesi Dialog TNC HEP mengenai Isu Zero Balance yang kononnya dianjurkan Pro-Mahasiswa.

TNC HEP memberitahu beliau tidak tahu menahu perkara itu. Prof Dr .Rohana menyatakan bahawa segala isu berkenaan Mahasiswa akan dijelaskan oleh beliau sendiri terus kepada Mahasiswa dan itu merupakan tugas beliau sebagai Timbalan Naib Canselor HEP.

Beliau akan membuat penerangan kepada Mahasiswa berkenaan segala isu termasuk Isu ZERO BALANCE ini dalam Program Ramah Mesra beliau di kolej-kolej Kediaman mulai minggu ini. Tetapi bukan dibawah Pro-Mahasiswa.

Pro-Mahasiswa bijak memainkan isu sehingga berjaya memperdayakan sesetengah mahasiswa. Pro-Mahasiswa sudah terkenal dengan agenda dan propaganda buruk mereka semata-mata untuk memenangi Pilihanraya Kampus akan datang.

Mahasiswa Bijak Menilai.
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl