Ads

Oct 7, 2009

Mahasiswa UM di Bagan Pinang



Pro-S telah menerima satu berita panas mengenai mahasiswa UM berada di Bagan Pinang yang bakal mengadakan pilihan raya di sana. Apakah yang mahasiswa cuba lakukan di sana? Pergi beraya ke?

Kehadiran mahasiswa di sana adalah bertujuan untuk turut berkempen untuk parti yang bertanding di Bagan Pinang. Kumpulan mahasiswa ini juga memiliki markas/pondok mereka sendiri yang dinamakan PUSAT GERAKAN MAHASISWA. Berdasarkan gambar yang diterima,kumpulan ini dipercayai menyokong parti PAS yang turut membangkang e-undi. Seperti yang kita sedia maklum,Pro-Mahasiswa di UM sendiri membangkang dengan keras sistem e-undi ini. (e-voting lagi,tak abis-abis).



Pro-Mahasiswa sebelum ini dengan kuat melaungkan bahawa mereka ini tidak terlibat dengan politik luar. Hari ini Allah s.w.t telah menunjukkan kebenaran bahawa mereka ini sebenarnya memang melibatkan diri dengan politik luar. Bukan main lantang dan hebat lagi mereka mendirikan khemah dan memasang kain rentang di Bagan Pinang.

Di sini kita dapat lihat bertapa angkuhnya mereka melanggar undang-undang Universiti dan AUKU itu sendiri. Adakah mereka sedia kala dilahirkan oleh ibu mereka untuk membangkang?

Persoalannya,mahasiswa ini takda kelas ke di Universiti mereka? Kenapa perlu menyibukkan diri dengan politik luar. Mereka kini bukan lagi secara tidak lansung melibatkan politik luar tetapi jelas kini mereka tegak berdiri berkempen di Bagan Pinang.

Di Universiti Malaya sendiri banyak perkara yang perlu kita ambil tahu.Lagi-lagi peperiksaan akhir menjelang tidak lama lagi. Cuba bayangkan bagaimana mereka sanggup mengabaikan pelajaran mereka semata-mata untuk politik luar.

Mereka ini bagaikan 'anjing bertuan' kerana mereka dipengaruhi/direkrut oleh ahli politik di luar sana,contohnya Anwar Ibrahim yang membuat mahasiswa ini seperti binatang,menyuruh mahasiswa membangkang kuat kerajaan.

Kita di Universiti haruslah lebih mengutamakan pelajaran daripada benda lain di luar kampus. Jika ada yang ingin menyuarakan pendapat,perkara itu hanyalah berkenaan isu di dalam kampus,bukan di luar. Jangan menampakkan mahasiswa ini bodoh dan diperlakukan seperti anjing oleh orang luar. Umur pon ada yang tak cukup lagi untuk mengundi. Ada siap extend dan tak grad lagi. Jadi tumpukan perhatian kepada pelajaran. Dah keluar kampus nanti,nak pergi berkempen,pergi lah.

Pro-Student mengucapkan selamat belajar untuk menghadapi peperiksaan. Jangan sibuk-sibuk dgn perkara di luar sana. Pemimpin di luar sana lagi 'pandai' menguruskan perkara di luar sana.
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl