Ads

Oct 5, 2009

Shahrizul Ayuni terdesak?


Program FEMINA'09 yang dianjurkan Biro Hal Ehwal Wanita MPMUM akan berlangsung bermula 16 Oktober hingga 18 Oktober. Terdapat banyak aktiviti yang disediakan untuk semua mahasiswi terutamanya di Universiti Malaya ini. Program yang bagus ini banyak memberi manfaat kepada mahasiswi untuk membentuk kehidupan yang lebih bermakna (shaping a meaningful life).

Program ini terbuka kepada mahasiswa dan mahasiswi dengan dikenekan bayaran sebanyak RM 100 (termasuk makanan) dan RM 50 bagi 50 peserta yang terawal.

Baru-baru ini Shahrizul Ayuni(Setiausaha 1 MPMUM),salah seorang yang terlibat dengan FEMINA'09 ini telah menghubungi beberapa presiden kolej kediaman untuk menghantar beberapa wakil kolej untuk menyertai program tersebut mungkin kerana penyertaan daripada mahasiswa/i adalah tidak memberansangkan.

Salah seorang presiden yang ditemuramah tentang perkara ini berkata Shahrizul Ayuni dengan bernada sinis mengerahkan presiden supaya menghantar wakil untuk program ini seperti presiden-presiden ini yang bekerja dibawahnya.

"..sila hantar wakil kolej untuk program FEMINA dan sponsor sekali. Masa inilah kolej dapat melaburkan wang ke arah kebaikan.Bila lagi?" kata ayuni dengan nada sinis.

Ayuni seperti menyindir dan mempersendakan kolej kediaman seperti sebelum ini duit yang dilaburkan kolej bukan untuk program yang membawa kebaikan. Beliau juga seperti memaksa presiden-presiden kolej ini mencari pelajar untuk menyertai program tersebut tanpa perkataan 'TOLONG'. Perkara ini mencetuskan kemarahan beberapa presiden kolej sehingga dibawa ke mesyuarat SPKUM.

Persoalannya,mengapa presiden-presiden kolej yang perlu lakukan semua ini sedangkan program FEMINA'09 itu sendiri mempunyai Biro Publisiti yang ditugaskan untuk mendapatkan peserta. Dan kenapa perlu menyindir kolej-kolej kediaman dengan isu duit? Adakah Ayuni sudah terdesak untuk mendapatkan peserta dari kolej kediaman? Atau organisasi program ini tidak teratur atau berpecah belah menyebabkan publisiti kurang menyengat dan akhirnya meminta bantuan presiden?

"Kami bukan tidak mahu membantu menjayakan program tersebut tetapi kenapa perlu menyindir kolej kediaman seperti kolej kediaman ini teruk-teruk belaka dan kenapa perlu memaksa dengan keras untuk mendapatkan peserta?" kata pihak SPKUM.(sumber dari SPKUM)

Di sini,kami PRO-S bukan bertujuan untuk sabotaj program tersebut tetapi sekali lagi menimbulkan persoalan,jika organisasi program FEMINA yang dikendalikan oleh MPMUM itu sendiri tidak teratur dan kurang berjaya,bagaimana dengan pentadbiran MPMUM itu sendiri?

Mari kita sama-sama berfikir sejenak dan PRO-S juga mengambil kesempatan ini untuk mengajak mahasiswa/i untuk menyertai dan menjayakan program FEMINA'09.
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl