Ads

Oct 19, 2009

Shahrizul Ayuni dan Wanita UMNO


Majlis Penutup Festival Mahasiswa Universiti Malaya yang dihadiri Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat,Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berlansung dengan meriahnya.

Femina ‘09 julung-julung kali diadakan di UM dan di peringkat nasional dari 12 hingga 17 Oktober merangkumi demonstrasi sebat sivil dan sebat syariah, lawatan ke beberapa rumah anak yatim dan sesi forum, bicara terbuka dan perbincangan resolusi bersama pimpinan mahasiswa.

Festival itu adalah yang terbaik antaranya bukan sekadar persediaan menjadi pemimpin pelapis wanita, malahan turut menyumbang kepada masyarakat dan negara. Festival tersebut bukan sahaja khusus untuk kepimpinan wanita pada masa hadapan, malah ia juga relevan untuk masyarakat.

Sebagai penghargaan kepada usaha mahasiswi UM itu, Shahrizat menerusi kementeriannya menyumbang RM10,000 untuk projek Femina dan RM10,000 lagi kepada Majlis Perwakilan Mahasiswa UM yang diketuai oleh Mohd. Ridzuan Mohammad.(banyak tu..hurmm...)

Menurut beliau, jika isu berkaitan wanita, keluarga dan masyarakat dibawa ke peringkat tertinggi dan dapat diselesaikan, maka ia boleh menambat hati rakyat dan pengundi pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Pengarah Projek Femina ‘09, Shah Rizul Ayuni Zulkiply merangkap Setiausaha Majlis Perwakilan Mahasiswa UM berkata, projek itu membuktikan terdapat transformasi generasi muda yang hendak berubah ke arah lebih baik.

“Penubuhan Mahasisna akan menjadi satu platform di peringkat Majlis Perwakilan Mahasiswa (MPM) seluruh universiti untuk berhubung terus dan AKRAB DENGAN KEMENTERIAN menyelesaikan isu-isu rakyat."

Menurutnya, sumbangan RM10,000 daripada kementerian itu akan dibelanjakan untuk program masyarakat di samping MEMBANTU KERAJAAN mencapai agenda dan misi nasional.

Persoalannya,sebelum ini MPMUM sesi ini MEMBANGKANG dengan kuat kerajaan. Sehingga ada yang mengatakan sesiapa yang menyokong kerajaan diibarat anjing/barua kerajaan(UMNO).

Tetapi akhirnya perubahan dilakukan oleh Shahrizul Ayuni dengan mengatakan beliau akan MEMBANTU KERAJAAN mencapai agenda dan misi nasional. Adakah kerana mereka akan menyokong kerajaan selepas 'dilaburkan' wang sebanyak RM 10,000? Siapakah anjing/barua sekarang? Harap tiada siapa.


Oh ya,sebelum ini juga Ayuni telah berkata mereka tidak dapat ape2 peruntukan daripada mana-mana pihak.Tetapi kerajaan bagi RM 10,000 tu,takmo citer pula? Mahasiswa sendiri boleh fikir ini adalah satu PENIPUAN YANG NYATA.

MPMUM = UMNO = PRO-M? (wahhhh....)

Tahniah FEMINA'09 dan tahniah kepada Shahrizul Ayuni!
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl