Ads

Oct 6, 2009

Wajarkah Mahasiswa berpolitik di LUAR KAMPUS?


Mahasiswa hari ini tidak lantang bersuara, tidak memiliki kredibiliti yang boleh dikagumi dan idealisme yang tersendiri. Dalam erti kata lain, mahasiswa hari ini 'bisu'! Betul ke? Adakah mahasiswa sekarang ni hanya jadi Pak turut sahaja? Adakah Mahsiswa sekarang ni berpolitik senyap-senyap sahaja? Atau Mahasiswa sekarang di gunakan oleh individu-individu atau parti politik untuk kepentingan mereka untuk menarik minat pengundi muda?

AUKU, undang-undang yang di selalu di perkata kan mengongkong Mahasiswa untuk berpolitik adakah betul, dan mengapakah AUKU ini di perkenalkan? Bukankah AUKU ini di wujudkan kerana mahu mahsiswa menumpukan pada pengajian dan tidak menumpukan kepada hal-hal yang boleh menjejaskan pengajian mereka.Tetapi yang peliknya AUKU ini langsung tidak di hormati oleh mahasiswa dan mahasiswa masih lagi sibuk dengan politik nasional yang di bodohkan.

Masihkah anda ingat sejarah mengenai peristiwa 13 Mei? Peristiwa Baling? Bukankah mahasiswa di belakang peristiwa ini, bukankah mereka ini di gunakan untuk berdemonstrasi.Said Hamid Ali, satu nama yang kita tidak pernah dengar tetapi beliau adalah ahli Parti Buruh Bahagian Kepong yang berjumpa dengan Tunku Abdul Rahman untuk meminta kebenaran supaya perarakan mayat dapat di jalankan.

Bukankah satu ketika dulu, mahasiswa di gunakan oleh Anwar Ibrahim untuk berdemonstrasi dan sekarang mantan Timbalan Perdana Menteri itu masih lagi menggunakan suara Mahasiswa dengan menyokong Pro Mahasiswa.



Fikirlah Mahasiswa. Anda disuruh belajar,bukan berdemostrasi.
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl