Ads

Jan 27, 2010

Di mana DEMOKRASI?



Demokrasi yang diperjuangkan Pro-Mahasiswa hanya kata-kata yang terlintas di bibir mereka sahaja. Pro-Mahasiswa sering berkata mereka inginkan demokrasi tetapi pada tgh malam hari-hari berkempen sentiasa berjaga di SEKITAR Universiti Malaya,menjaga banner-banner mereka dan tidak membenarkan banner calon umum Penggerak digantungkan.

Mereka berjaga di setiap fakulti,bila banner Penggerak naik,tak sampai 5 minit sudah hilang,sedangkan kumpulan Penggerak Mahasiswa tidak berjaga pon kerana percaya pada kumpulan Pro-Mahasiswa yang katanya ingin tegakkan demokrasi.

Akhirnya kumpulan Penggerak Mahasiswa memutuskan untuk menjaga banner-banner Penggerak yang masih tinggal di hadapan DTC dan di simpang hadapan TNB. Apakah erti laungan "Demokrasi" yang diseru serata UM, bila mana ProM juga menidakkan kehadiran "banner2" calon Penggerak Mahasiswa sehingga sanggup bersusah payah menurunkan "banner2" tersebut semata-mata tidak mahu Mahasiswa Universiti Malaya melihat siapakah calon Penggerak Mahasiswa....Ini Demokrasikah?????

*Adakah mereka takut kepada Penggerak Mahasiswa? dan di mana DEMOKRASI yang dijanjikan mereka? Mahasiswa bijak menilai sekarang. FIKIRKAN~

Pro-Mahasiswa juga mendakwa Penggerak Mahasiswa ditaja oleh pihak tertentu tetapi tidak melihat diri mereka sendiri. Mereka dikatakan cepat melatah dengan isu RM 5000 yang diberi kepada setiap kolej kediaman.

Banner 'AKADEMI FANTASIA' yang digantung oleh Pro-Mahasiswa menimbulkan tanda tanya di mana mereka mendapat peruntukan. Duit untuk print BANNER,BUNTING,MASKOT(RM 3000),LABEL BOTOL AIR MINERAL,BUTTON BADGES,BAJU PRO-MAHASISWA,BAJU BANTAH,BAJU CALON,CD PRO-MAHASISWA dan lain-lain.



Pro-Student menjangkakan mereka atau MPMUM 08/09 SALAH GUNA duit kebajikan pelajar 30%,duit sumbangan Datuk Shahrizat RM 20,000,Duit Feskum yang defisit dan lain-lain.



Mereka membangkitkan isu duit ini,adakah mereka melihat pada diri sendiri?

Fikirkan.
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl