Ads

Jan 5, 2010

FESKUM defisit



Seperti yang kita ketahui,Festival Konvokesyen Universiti Malaya sesi 09/10 pada bulan Ogos yang lalu mendapat banyak kritikan panas daripada pelbagai pihak.

Pro-Student telah manjalankan siasatan terhadap laporan kewangan FESKUM. Didapati FESKUM versi Pro-Mahasiswa menanggung hutang sebanyak RM 9,000 dan di dalam akaun MPMUM kini defisit sehingga RM 0.

FESKUM dikatakan tidak memberi kepuasan dan kemeriahan kepada graduan juga kepada orang luar yang menghadiri festival tersebut. MPMUM Pro-M juga mempunyai unsur-unsur kroni dalam pemilihan gerai-gerai FESKUM pada masa itu.

Sudah la tidak meriah,menanggung hutang yang banyak pula sehingga tidak mampu untuk membayar.

Dikatakan 30% elaun setiap MPMUM yang ingin dilaburkan untuk kebajikan mahasiswa digunakan untuk melangsaikan hutang tetapi tidak mencukupi malah digunakan untuk melancarkan program-program Pro-Mahasiswa yang tidak menjamin kebajikan mahasiswa seperti program yang tidak menjadi di Gazebo beberapa hari yang lepas. Di mana janji-janji manis mereka untuk menggunakan 30% daripada elaun MPMUM untuk kebajikan mahasiswa sedangkan kebajikan mahasiswa masih menjadi 'tanda tanya' kerana diabaikan.

Maklumat ini didapati daripada pihak MPMUM sendiri yang tidak ingin namanya disebarkan.

YANG BENAR TETAP BENAR, YANG SALAH TETAP SALAH.
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl