Ads

Jan 26, 2010

Sudut Pidato Dihidupkan semula



26 Jan 2010 :- Sudut Pidato Universiti Malaya dihidupkan semula dan dirasmikan oleh Datuk Saifuddin Abdullah,Timbalan Menteri Pengajian Tinggi di Kompleks PerdanaSiswa petang tadi. Majlis dimulakan dengan ucapan alu-aluan oleh TNC HEP dan seterusnya ucapan Timbalan Menteri Pengajian Tinggi.

Datuk Saifuddin juga memberi peluang untuk beberapa mahasiswa berucap dan berpidato. Mereka adalah Mohd Asri bin Zulkifli,Saudara Redzuan Mohammad,Saudari Ayuni dan beberapa mahasiswa lain. Mereka adalah antara orang yang pertama berpidato di atas sudut pidato yang disediakan. Lebih 100 mahasiswa yang hadir memeriahkan majlis.



Wakil BANTAH,Saudara Aizat Saleh mengambil kesempatan untuk menyerahkan memorendum mansuhkan e-undi dan Saudara Redzuan pula meminta tandatangan Datuk Saifuddin untuk buku 'BENARKAH MPMUM PENERAJU PERUBAHAN'.



Setelah beberapa dekad sudut pidato untuk mahasiswa dibubarkan,akhirnya dihidupkan kembali untuk menyuarakan kehendak dan pendapat mahasiswa. TNC HEP berkata akan ada buku garis panduan untuk para pidato dikeluarkan.

**Gunakan sudut pidato secara intelektual,bukan menyebarkan fitnah~


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl