Ads

Jan 5, 2010

YDP MPMUM mengejar populariti


YDP Saudara Mohd Ridzuan Bin Mohamad yang sepatutnya menjadi wakil suara mahasiswa untuk menjaga kebajikan dikatakan hilang 'arah tuju' apabila beliau lebih menggilakan populariti.

Beliau sebelum ini muncul di dalam rancangan Suara Siswa di TV1, Motivasi Pagi di TV3 dan beberapa rancangan lain. Beliau lebih sibuk dan selesa di luar mengabaikan kebajikan mahasiswa di dalam kampus. Janji beliau untuk memperjuang kebajikan dalam kampus seperti isu bas,isu mahasiswa luar kampus dan isu kenaikan yuran kolej dimungkiri dan telah mengecewakan ramai mahasiswa termasuk ahli-ahli MPMUM yang lain.

Beliau meninggalkan beban kerja di kampus kepada YDP dan MPMUM yang lain lalu menimbulkan ketidakpuashatian kepada ahli lain. Beliau dikatakan melepas tangan kerja-kerja di dalam kampus. Dimanakah tanggungjawabnya sebagai wakil mahasiswa Universiti Malaya? Adakah dengan mengejar populariti dapat menjamin kebajikan mahasiswa di luar kampus?

Walaubagaimanapon,tahniah kerana 'menang' dalam Suara Siswa baru-baru ini. Jika tidak mampu menanggung beban kerja di kampus,tidak perlu menabur janji-janji manis untuk meraih undi mahasiswa. Inilah pilihan mahasiswa Universiti Malaya sendiri dan akhirnya 'memakan' mahasiswa itu sendiri. Fikirkanlah~
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl