Ads

Jan 18, 2010

HEP Syaitan?


Seorang aktivis Pro-Mahasiswa menghantar email kepada Pro-Student baru-baru ini mengenai demonstrasi BANTAH di Putrajaya. Beliau yang tidak ingin memberitahu namanya berkata 'serangan' polis ke atas mahasiswa yang melakukan demo adalah wajar.

Beliau berkata begitu kerana di dalam situasi genting,pihak polis pada masa itu memberitahu pada kumpulan kami supaya bersurai kerana tidak ingin perkara tidak diingini berlaku. Akan tetapi, kumpulan BANTAH ini tidak mengendahkan,tambahan memaki hamun pihak polis yang berada di situ. Ada juga yang menjerit "ANJING KERAJAAN" kepada pihak polis.

Kumpulan BANTAH ini tidak dapat mengawal emosi lalu meneruskan demo. Disebabkan tidak mengendah arahan polis,jadi wakil-wakil BANTAH ditahan pihak berkuasa. Ini bukan kerana akta membenarkan mahasiswa berhimpun tetapi ini tentang tatasusila mahasiswa itu sendiri yang buat kecoh di sana.

"Saya terkejut apabila mereka(BANTAH) mengatakan bahawa polis yang start buat kecoh dulu. Saya yang berada di situ tidak menyertai sepenuhnya,hanya berdiam pasif dan melihat apa yang terjadi sahaja. Tidak sangka mereka menunding jari pada polis pula."

Semasa berdemo,mereka juga turut menayangkan banner diatasnya dilukis HEP berwajah SYAITAN.

"Kita sebagai pemimpin ISLAM tidak patut menunding jari sesuka hati,apatah lagi menganggap suatu pihak ini sebagai SYAITAN. Sedangkan nabi sendiri tidak menganggap orang kafir itu adalah SYAITAN."

Penghantar email juga turut meluahkan perasaan kesal dan malu terhadap pimpinan Pro-Mahasiswa dan BANTAH kerana sanggup meng'syaitan'kan pihak tertentu.

Inilah pemimpin yang anda mahasiswa pilih. Anda fikirlah sendiri.
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl